Genç Yaşta Varis Neden Olur

Genç yaşta varis neden olur? Varis, toplumun büyük bölümünde görülen estetiksel ve fonksiyonel rahatsızlıklara sebep olan bir rahatsızlıktır. Bacaklarda bulunan yüzeysel toplardamarların uzaması , düz veya kese şeklinde genişlemesi, incelmesi ve kıvrımlı bir hal alması olarak tanımlanır. Varis kısaca toplardamarlardaki yetmezliktir. Varisli damarlar kirli kanı kalbe taşıyamaz ve toplardamarlarda birikerek istenmeyen görüntü, ağrı, şişlik, kaşıntı, ciltte renk değişimi meydana gelir. Genç yaşta varis neden olur? Çocuklarda varis hastalığı olur mu?

Genç Yaşta Varis Neden Olur

Genç yaşta varis olur mu? Varis en çok hangi yaşlarda olur?

Elbette.. Varis genç ve yaşlı hastalığı değildir. Her yaş gruplarında varis görülebilir. Birçok hastalıklarda olduğu gibi varis hastalığının da cinsiyet ve yaş ayrımı yoktur. Varis bir toplardamar hastalığıdır.

Genç yaşta varis Neden Olur?

Genç yaşta varis oluşumunun en önemli nedeni genetik yatkınlıktır. Varis hastalığında aile öyküsü oldukça önemlidir. Genetiğinizde varsa bu hastalığın ortaya çıkması erken yaşta olabilir. Genetik yatkınlığın yanı sıra enfeksiyonlar, bazı tramvalar bunlar da hastalığın oluşumunda olağan dışı nedenler olarak sayılabilir.

Varisin oluşum nedenlerine sıralayacak  olursak başta genetik yatkınlık olmak üzere;

• Genetik
  • Yaş
  • Cinsiyet
  • Hormonlar ve Gebelik
  • Derin ven Trombozu
  • Tromboflebit
  • Alt Ekstremite Travması
  • Yaşam şekli (uzun süre oturmayı veya ayakta durmayı gerektiren meslekler)
  • Yaşanılan şehrin iklim şartları
  • Obezite
  • Hipertansiyon
  • Diyabet
  • Konjestif Kalp Yetmezliği
  • Spor yapmamak
  • Sık sık yolculuk yapmak
  •  Sigara, alkol gibi maddelerin tüketimi

Varis en çok kimlerde görülür?

Bazı kişilerin varis hastalığına yakalanma ihtimali oldukça yüksektir. Yaş faktörü varisi etkileyen sadece bir faktördür.

*Berberler, öğretmenler, tezgahtarlar, gişe görevlileri, fabrika tezgah çalışanları, cerrahlar, ev hanımları, öğretmenler gibi bazı meslek gruplarının sürekli ayakta kalması veya sürekli masa başı çalışmaları varis oluşumunu tetiklemektedir.

*Kadınlarda daha çok görülmesi (hormonal değişim, gebelik,menopoz…)

*70 yaş ve üzeri kişilerde varis olma oranı %90lara kadar yükselir

* En önemli faktör ailesel yatkınlıktır. Birinci derece akrabalarında varis olan kişilerin bu hastalığa yakalanma olasılığı yüksektir.

Varis Hastalığı, kadın, erkek, genç, yaşlı, bacak, yüz, coğrafi bölge gözetmeksizin herkeste görülebilir.

Bu yüzden varis hastalığında yaş ve cinsiyet ne olursa olsun, daha önce bahsettiğimiz bazı semptomları kendinizde görmeye başladığınızda, hemen bir Kalp Damar Cerrahisi Uzmanıyla görüşerek, varsa varisin teşhisini yaparak size uygun varis tedavisi sürecine girmelisiniz.

Genç Yaşta Varis Belirtileri

• Görünür “örümcek damarları” mavimsi veya mor bir renklenme
  • Bacaklarda ağrı
  • Huzursuz bacak sendromu
  • Bacakların, ayak bileklerinn veya ayakların şişmesi
  • Alt ekstremitelerde kramp
  • Kaşıntı veya yanma
  • Bacaklarda yorgunluk veya ağırlık hissi
  • Küçük bir yaralanmadan uzun süreli kanama
  • Bacaklarda veya ayaklarda dermatit (kırmızı, kuru, kaşıntılı cilt)
  • Genişlemiş venlerde iltihap ve pıhtı oluşması
  • Bacak damarlarının belirginleşmesi

Yaş ve cinsiyet ne olursa olsun yukarıda anlattığımız belirtileri kendinizde görmeye başladığınızda zaman kaybetmeden Kalp ve Damar Cerahisi Uzmanı ile görüşerek varis tedavisi sürecine başlamalısınız.