VULVAR VARİS

VULVAR (GENİTAL) VARİS

Vulvar Varis Nedir?

Genital bölgede bazen gözle de görülebilen varis olarak kendini gösteren  bir toplardamar hastalığıdır.Pelvik, ovaryan, iç iliak toplardamar veya büyük safen ven ve dallarında ortaya çıkan toplardamarlardaki kaçağa bağlı olarak gelişir.Bir venöz yetmezlik türüdür aynı bacaklarda olduğu gibi.

Gebelerde daha sıklıkla gözlenmekle birlikte her on  kadından birisinde görülebilmektedir.

Şikayetler Nelerdir?

Genital bölgede görünen varisler haricinde hastalarda yürüme sırasında rahatsızlık, sanki vulvar bölgede şişkinlik varlığı, bir basınç hissedilmesi, kaşıntı, ağrı, ele gelen kitle (genişlemiş toplardamarın kendisi) ve cinsel birleşme sırasında ağrı olabilir. Genişlemiş olan bu toplardamarların kendi kendine kanamaları oldukça seyrek gözlenir.

NEDENLERİ:

Genetik yatkınlık en önemli sebep olmakla birlikte;

• Hamilelikte bebeğin ana toplardamara baskısı, kabızlık, çok ıkınmak
  • Vulva ve perine varislerinin başlıca sebebidir.
  • Daha önce geçirilmiş derin toplar damar trombozu
  • Sık sık geçirilmiş flebit ve trombo flebit sonrası
  • Alt karın bölgesi ameliyatları ile  kadın  hastalıklarına  bağlı ameliyatlar sonrasında
  • Kasık bölgesi ve kadınlık organlarında oluşan damarsal anomalilerinde görülür.

TEŞHİS:

Renkli Doppler Usg, Bt Anjio Veya Venografi İle Konulur.

TEDAVİSİ:

Öncelikle Pelvik Konjesyon acısındandan değerlendirilip (Renkli Doppler Usg,Bt Anjio veya Venografi ile) varsa kacak akabinde Coil ile kaçak olan damar kapatıldıktan sonra büyük safen ven ve dallarındaki kaçak kapatılır.

Akabinde de Renkli Doppler Usg eşliğinde Köpük Sklerotrapi ile sönmeyen varisli damarlar kapatılır.