Şarap Lekesi Tedavisi

Şarap lekesi tedavisi, doğum sırasında oluşan pembe, koyu veya açık kırmızı olarak görülen bir deri hastalığıdır. Kendiliğinden geçmeyen insanların yaşamı boyunca kalıcı olan kozmetik bir problemdir. Şarap lekesi için genellikle lazer tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. "Porto şarabı lekesi" olarak da bilinen Nevus Flammeus, ciltte anormal kan damarlarının birikmesinden kaynaklanan bir tür doğum lekesidir. Ciltte düz, kırmızı veya mor bir yama olarak görünür ve boyut ve şekil olarak değişebilir. Nevus Flammeus'un kesin nedeni tam olarak anlaşılamamıştır, ancak etkilenen bölgedeki kan damarlarının gelişimindeki bir sorundan kaynaklandığı düşünülmektedir. Doğumda görülebilir veya doğumdan sonra ilk birkaç ayında ortaya çıkabilir. Nevus Flammeus için tedavi seçenekleri arasında doğum lekesinin rengini açmaya ve boyutunu küçültmeye yardımcı olabilecek lazer tedavisi ve doğum lekesini tamamen kaldırabilen cerrahi eksizyon yer alır. Nevus Flammeus'un kan damarlarını ve yumuşak dokuyu etkileyen Sturge-Weber Sendromu ve Klippel-Trenaunay Sendromu gibi diğer tıbbi durumlarla ilişkilendirilebileceğini unutmamak önemlidir, bu nedenle doğum lekesini değerlendirmek için bir doktora danışmak önemlidir. "Porto şarabı lekesi tedavisi", ciltteki anormal kan damarlarının birikmesinden kaynaklanan bir tür doğum lekesi olan Nevus Flammeus'un İngilizce adıdır. Ciltte düz, kırmızı veya mor bir yama olarak görünür ve boyut ve şekil olarak değişebilir. Bu doğum lekeleri doğumda mevcuttur veya yaşamın ilk birkaç ayında ortaya çıkar.

Şarap Lekesi Tedavisi

Porto şarabı lekeleri, etkilenen bölgedeki kan damarlarının aşırı büyümesinden kaynaklanır, bu da o bölgede kan birikmesine ve doğum lekesinin kırmızı veya mor görünmesine neden olur. Vücudun herhangi bir yerinde ortaya çıkabilirler, ancak en yaygın olarak yüz, boyun ve kafa derisinde görülürler.

Porto şarabı lekesinin özellikleri

Porto şarabı lekesi, cildinizde kırmızı veya mor bir leke olarak ortaya çıkar. Bu lekeler genellikle alkol içerir ve cildinizde biriken melanin seviyelerine bağlı olarak oluşur.

•    Lekeler genellikle gözle görülür şekilde cildin üst katmanında ortaya çıkar.
•    Lekelerin boyutu ve şekli kişiden kişiye değişebilir.
•    Lekeler genellikle yanaklar, burun veya dudaklar gibi yüz bölgelerinde ortaya çıkar.
•    Porto şarabı lekeleri genellikle 40 yaşlarda nodüler yapılar hipertrofiler ve sigil benzeri lezyonlar görülebilir.
•    Porto şarabı lekeleri cildin doğal rengini değiştirebilir ve cildin daha yaşlı görünmesine neden olabilir.
Lekenin tedavisi için birçok yollar mevcut ancak her cildin yapısı ve reaksiyonları farklıdır, ayrıca bu lekelerin önlenmesi için cildinizi nemlendirmeniz ve alkol alımınızı sınırlamanız önerilir.

Yüzde Şarap Lekesi Tedavisi

Yüzde şarap lekesi tedavisi için genellikle cilt bakım ürünleri veya doktor tarafından önerilen ilaçlar kullanılır. Örneğin, cildin nemlendirilmesini sağlamak için nemlendirici kremler veya losyonlar kullanılabilir. Ayrıca, ciltteki lekenin azaltılması için c vitamini içeren ürünler kullanılabilir.
Porto şarabı lekeleri için tedavi seçenekleri arasında, doğum lekesinin rengini açmaya ve boyutunu küçültmeye yardımcı olabilecek lazer tedavisi ve doğum lekesini tamamen kaldırabilen cerrahi eksizyon yer alır.

Nevus Flammeus'un kan damarlarını ve yumuşak dokuyu etkileyen Sturge-Weber Sendromu ve Klippel-Trenaunay Sendromu gibi diğer tıbbi durumlarla ilişkilendirilebileceğini unutmamak önemlidir, bu nedenle doğum lekesini değerlendirmek için bir sağlık uzmanına danışmak önemlidir. ve altta yatan herhangi bir tıbbi durumu ekarte etmek.

Şarap lekesi hastalığı ve tedavisi

"Şarap Lekesi (Port wine) ya da diğer adıyla Porto şarabı lekesi ciltteki damarların beklenenin ötesinde gelişmesinden kaynaklı oluşan bir deri hastalığıdır. Genellikle sırasında oluşmaktadır. Pulse Dye Lazer ile şarap lekesi tedavileri uygulanmaktadır. Uygulanan tedavi seansları şarap lekesi rahatsızlığının durumuna, cilt tipine ve rengine göre değişebilmektedir. Lazer tedavisi kullanılmakla birlikte günümüzde Pulsed Dye Lazer teknolojisinin gelişmesi ile birlikte %90-95 oranında tamamen düzeltilebilmektedir.

PULSED DYE LAZER- PDL (Darbeli Boya Lazeri)
Damar lezyonlarının  tedavisinde en sık kullanılan sistemlerden biri olan Pulsed Dye Lazer ilk olarak 1989 yılında çocuklarda şarap lekelerinin tedavisi için geliştirilmiştir. Yüksek enerjili flaş lambası kullanarak organik rhodamine boyasını enerjize ederek aynı frekans ve fazda darbeli sarı ışık oluşturur.
Önceleri kullanılan PDL sistemlerinin ( 577 nm) atım süreleri kısa olduğu için (0,45-1,5 milisaniye) damarlar içinde kan hücrelerinin  koagulasyonuna ve yaklaşık iki hafta süren pullanma  gelişimine neden olmaktaydı. Bu tedavi etkili olmakla birlikte hastalar tarafından tolere edilmesi zordu. Pullanmanın  önlenmesi için  aralıklı atımlar yapılması gerekmekteydi. Günümüzde kullanılan PDL sistemleri ise (585, 590, 595 ve 600 nm) daha uzun dalga boyunda ışıma yaparlar, daha derine penetre olurlar .
585-600 nm lazerlerde hafif pullanma, 595 nm de damarın tamamen kaybolması gözlenir.
Yeni jenerasyon PDL’ler hemanjioma ve şarap lekeleri gibi doğumsal damar anomaliler için standart tedavidir. Bunların dışında yüz kılcalları, telenjiektazi, rozasea, telenjiektatik ve venöz bacak varisleri, Civatte’nin poikiloderması ve piyojenik granuloma gibi sonradan oluşan  damar lezyonlarında ve damarlanması fazla olan diğer hastalıklarda da (akne, hipertrofik skarlar, psoriazis ve erken strialar ) kullanılmaktadır.
595 nm dalga boyu aynı zamanda melanin pigmenti tarafından emilmektedir. Bu da uygulama alanında  tende açık renkli bölgeler oluşmasına neden olmaktadır.
Yeni PDL’lerdeki dinamik soğutma sistemleri ile cilt hasarı riski,uygulama sırasındaki ağrı ve tedavi sonrasında ortaya çıkabilecek
lekelenme ve pullanma minumuma inmiştir.
 PDL tedavisi sonrası hastaların çok azında  7-10 gün süren kızarıklık, pullanma, ödem ve su toplaması görülebilir.
Kullanılacak lazer cihazının FDA onaylı , kaliteli bir cihaz olması ve ehil ellerde tecrübeli bir hekim tarafından uygulanması başarılı sonuç alınmasını sağlayan en önemli etkendir.
Yüksek ekonomik değeri nedeni ile çok az merkezde bulunan bir cihazdır.
Uygulama alanları :
•    Küçük varis
•    Telenjiektaziler (kılcal damarlar)
•    Rosacea (gül hastalığı)
•    Telenjiektazik mattingler
•    Hemangioma
•    Angioma
•    Port Wine Stain (şarap lekeleri)