Vajinal Varis Nedir?

Vajinal varis nedir? Vajinal varis tedavisi nasıl yapılır? Genital bölgede bazen gözle de görülebilen varis olarak kendini gösteren bir toplardamar hastalığıdır. Pelvik, ovaryan, iç iliak toplardamar veya büyük safen ven ve dallarında ortaya çıkan toplardamarlardaki kaçağa bağlı olarak gelişir. Bir venöz yetmezlik türüdür aynı bacaklarda olduğu gibi. Gebelerde daha sıklıkla gözlenmekle birlikte her on kadından birisinde görülebilmektedir. Gebelikte vajinada varis görüntüsü hamilelikte rahatsızlık vermektedir. Hamilelikte vajinal varis olanlar, varislerin gebelik sonrası geçip geçmeyeceği konusunda endişe duymaktadır. Gebelikte oluşan varislerin birçoğu, hamilelik sonrası kendiliğinden kaybolsa da birçok bireyde kalıcı da olabilmektedir. Bu sebeple genital varisler için doğru teşhis ve tedavi için bir hekim tarafından muayene edilmelidir. Hamilelikte vajinal varis tedavisi için mutlaka bir doktora başvurulmalıdır. Vajinada varis bitkisel tedavi yöntemleri var mı? Vajinal varis tedavisi için bitkisel tedavi yerine en doğru seçin uzman bir doktora muayene olmaktır. Vulvar varis nedir?

Vajinal Varis Nedir?

Vajinal Varis Şikayetleri Nelerdir?

Genital bölgede görünen varisler haricinde hastalarda yürüme sırasında rahatsızlık, sanki vulvar bölgede şişkinlik varlığı, bir basınç hissedilmesi, kaşıntı, ağrı, ele gelen kitle (genişlemiş toplardamarın kendisi) ve cinsel birleşme sırasında ağrı olabilir. Genişlemiş olan bu toplardamarların kendi kendine kanamaları oldukça seyrek gözlenir. Vajinal varis nedir? Vajinal varis tedavisi nasıl yapılır? Hamilelikte vajinal varis olanlar ne yapmalı? Vajinada varis nasıl geçer?

Vajinal Varis Nedenleri?

Genetik yatkınlık en önemli sebep olmakla birlikte; Hamilelikte bebeğin ana toplardamara baskısı, kabızlık, çok ıkınmak Vulva ve perine varislerinin başlıca sebebidir. Daha önce geçirilmiş derin toplar damar trombozu, sık sık geçirilmiş flebit ve trombo flebit sonrası, alt karın bölgesi ameliyatları ile kadın hastalıklarına bağlı ameliyatlar sonrasında. Kasık bölgesi ve kadınlık organlarında oluşan damarsal anomalilerinde görülür. Rahimde varis tedavisi için doktorunuzdan randevu alabilirsiniz.

Vajinal Varis Teşhis Nasıl Yapılır?

Renkli Doppler Usg, Bt Anjio Veya Venografi İle Konulur.

Vajinal Varis Tedavisi Nasıl Yapılır?

Vajinal varis tedavisi öncelikle Pelvik Konjesyon acısından değerlendirilip (Renkli Doppler Usg,Bt Anjio veya Venografi ile) varsa kacak akabinde Coil ile kaçak olan damar kapatıldıktan sonra büyük safen ven ve dallarındaki kaçak kapatılır. Akabinde de Renkli Doppler Usg eşliğinde Köpük Sklerotrapi ile sönmeyen varisli damarlar kapatılır.