Varis Kaşıntı Yapar Mı?

Varis kaşıntı yapar mı? Cevabımız net olarak evet yapabilir. Bu her varis kaşıntı yapar anlamına gelmemektedir fakat çoğunlukla kaşıntı varislerin sık karşılaşılan birkaç semptomundan biridir. Bazen çok hafif tatlı bir kaşıntı olabilirken bazen de hastayı bezdirecek düzeyde hatta kaşıma sonucu bacaklarda yaralar açıp varisleri kanatabilecek düzeyde de olabilir. İlerlemiş varislere bağlı kaşıntılar azımsanmayacak oranda cilt-cilt altı enfeksiyonlarına (selülit) neden olmakta ve tedavi süreci oldukça uzun sürmekte hatta varis yaralarının açılmasını kolaylaştırmaktadır. Aynı zamanda bu enfeksiyonlar yaşam kalitesini düşürmekle birlikte hastayı iş gücünden alıkoyup ciddi bir ekonomik külfette yüklemektedir. Kısaca kaşıntı deyip geçmemek lazım ( yaşayan bilir mi desek). Varis ameliyatı sonrası kaşıntı olur mu? Varis kaşıntısına ne iyi gelir?

Varis Kaşıntı Yapar Mı?

Varis neden kaşıntı yapar peki ya da yaparsa nedeni nedir?

Varis kaşıntı yapar mı? Varis (venöz yetmezlik, içvaris ,gizli varis vs..) sonucu kirli kanın toplar damarlarda birikmesi ile birlikte damar içerisinde bir basınç artışı olur. Damarlarımız kısaca dolgunluğunu azaltmak, kendini rahatlatıp içerdeki basıncı düşürmek için damar içindeki serumu cilt altı ve dokulara sızdırır. Biz buna staz diyoruz. Sızan bu serum ödem yaparak cilt ve cilt altının şişip gerilemesine neden olur. Oluşan bu ödem sinir iletisini bozup sinir uçlarının uyarılarak kaşıntı ,sızlama , huzursuzluk ve yanmalara neden olur. Uzun süreli ve devamlı hale gelmiş  ödemler (staz) cildin kalınlaşmasına, dokunun oksijenlenip beslenmesinin bozulmasına neden olmaktadır. Elbette ilerlemiş varislerde sıklıkla görülen bu ödem cilt beslenmesinin bozulmasıyla birlikte ''bezdirici demek hafif kalır deyim yerindeyse çıldırtıcı'' kaşıntılara sebebiyet verir. Zaten ileri derecede varisi olup kronik ödemi olan hastalarda varis  yaralarının ( venöz ülser) başlangıcı araştırıldığında kaşıma sonucu geliştiği ortaya çıkar .Bu kaşıntılara ek sebeplerden biri de ödemle birlikte dolaşımın bozulup cildin kurumasıda ciddi katkıda bulunmasıdır. Varis tedavisi sonrası kaşıntı olur mu?

Varis kaşıntısını nasıl geçiririz?

Elbette temel sorun olan varisleri doğru ve kalıcı şekilde tedavi etmek bu sorundan kurtulmamızın en temel şartıdır. Varis tedavisi (gerek venöz yetmezlik gerekse kozmetik varislerin ) doğru tedavisi yapılıp ,ödem oluşumu engellenip, cilt cilt altı dolaşımının düzelmesi ile birlikte sorunumuz düzelecektir.
Peki varis tedavisi olana kadar veya varis tedavisi sürecinde mevcut  varis kaşıntılarını giderip rahatlamak için ne yapabiliriz;
İlk olarak varise bağlı kaşıntılar olması nedeni ile dolaşımımızı rahatlatıp ödemi azaltmak kaşıntıyı hafiflettip giderecektir. Örneğin fırsat buldukça bacakları yükseltip dinlendirmek gibi. Ayak bileklerinden yukarı doğru masaj yapmak oldukca faydalıdır. Özellikle kaşıntının alevlendiği dönemlerde kaşımak yerine ayak bileğinden kasığa doğru soğuk çeşme suyu uygulamak hem kaşıntı şiddetini azaltır hem dolaşımınızı rahatlatır.
Yoğun iş temposunda  çalışanlar tedavi sürecinde diz altı düşük basınç çoraplar giyerek ödem oluşumunu azaltıp nispeten varis kaşıntılarına engel olabilirler. Tüm bunların yanında cildin kaliteli nemlendirici kremlerle günde en az 2 defa nemlendirilmesi ve kremin  sürülürken masaj yaparak uygulanması varis kaşıntısı olmasını nispeten engelleyip şiddetini azaltacaktır. Tedavi sürecinde  varis ilaçlarının( venotonik)kullanımı, uzun süreli olmamak şartıyla ve hekiminizin onayıyla kortikosteroidli veya antihistaminikli kremler sizi rahatlatır.