10 Dakikada Varis Tedavisi Olur Mu?

10 dakikada varis tedavisi olur mu? Varis tedavi süresi ne kadar? Kısa sürede varis tedavisi mümkün mü? “Hocam sosyal medyada gördüm, bir metod varisi birkaç dakikada geçiriyordu, biz de o metodu uygulayabilir miyiz?”

10 Dakikada Varis Tedavisi Olur Mu?

Meslek hayatım boyunca bu ve benzeri cümleleri maalesef çok duydum. Bilimin, eğitimin ve tecrübenin izin vermediği bir cümleyi söylemem doğru olmaz.

Varis; insan sağlığını kötü etkileyen ve görüntü rahatsızlığı veren ilerleyen zamanlarda ağrı yapan bir damar hastalığıdır. Toplardamarların genişlemesi, uzaması ve büklümlü hale gelmesi sonucu vücudun belli bölgelerinde mor renkli lekeler, kaşıntı, bacakkarda yorgunluk, ödem, gece krampları gibi belirtiler gösteren rahatsızlıktır.

Maalesef yılların varisini 10 dakikada geçirecek bir yöntem yoktur. Gördüğümüz bazı görüntüler o hastaya özel hızlı sonuç vermiş olabilir. Varis hastalığı kimi hastada şikayete neden olmaksızın kimi hastalarda ise yaşam kalitesini kötü etkilemektedir. Kişi gerekli muayenelerden geçerek tedavi süreci başlar ve bu süre bazen kısa bazen ise aylar alabilir.

Varis tedavisi (tabiki her hastalık da böyledir), pazardan meyve sebze alır gibi alınacak bir tedavi değildir. Her varis tedavi metodu her hastaya uygulanmaz. Varis probleminin detaylı araştırılması, gerekli tetkitlerin yapılması gerekmektedir. Her bir hastanın, varis seviyesi, kan tahlilleri, genetik faktörleri, biyolojik durumu aynı değildir. Bazı hastalarla farklı farklı tedavi uygulamak zorunda kaldığımız gibi, bazı hastalarla birden fazla tedavi metodu kullanmak zorunda kalabiliyoruz. İhmal edilen varis rahatsızlığı ilerleyen zamanlarda tedavisi oldukça güç bir rahatsızlığa dönüşebillmektedir. Varisin kendiliğinden geçmesini beklemek imkansız bir durumdur. Varis oluşmuş ve rahatsızlık veriyorsa mutlaka tedavi edilmelidir.

Varislerimizin, sağlıklı bir şekilde tedavi edilmesini istiyorsak, sabredeceğiz.

Varis Tedavisinin Süresi Nedir?