Varis Nasıl Anlaşılır?

Varis nasıl anlaşılır? Varis Olduğunu Nasıl Anlayacağım? sorusu o kadar yerinde bir soru ki… Bu sorunun cevabı, bir Kalp Damar Cerrahisi Uzmanı tarafından muayene edilerek renkli doppler ultrason incelemesidir. Biz doktorlar varis tedavisinde erken teşhisin öneminden bahsediyoruz, fakat hastalar varis olduğunu nasıl anlayacak konusunda onları bilgilendirmekte biraz eksik kalıyoruz sanırım. Varis teşhisi yapılırken aslında vücudunuzda bazı belirtiler ve şikayetler olduğunu fark edersiniz. Bazen rahatsızlığınızda orta boy seviyeye gelene kadar şikayetiniz olmayabilir. İlerleyen zamanlarda damarların kalınlaşması ile beraber gözle görülür hale gelmesiyle dikkat çekici hal alabilir. Varis nasıl anlaşılır? İç varis nasıl anlaşılır? Varis olduğunu nasıl anlayacağım? Dikkat varis olabilir! Varisli damarları teşhis etmek için bir kalp damar cerrahisi uzmanı tarafından muayene ve bacağın ve Renkli Doppler ultrasonu incelemesi yapılmalıdır. Doppler ultrason, damarlardaki kan akışına bakmak için ses dalgalarını kullanan bir testtir. Bacaktaki varisleri bu teknik ile kan pıhtısı olup olmadığını tespit etmede kullanılmaktadır.

Varis Nasıl Anlaşılır?

Varis nasıl anlaşılır? Varisli damarlar genellikle basit bir fizik muayene ile teşhis edilebilir; ancak varisin nedeni Doppler ultrason kullanımını gerektirir.

“ Varis görülecek şekle gelmişse varis tedavisine ihtiyacım var” düşüncesi doğru fakat eksik bir bilgidir. Varis tedavisinde erken teşhis tedavinin yöntem ve sürecini belirler. Zamanında önlemi alınmayan damar rahatsızlığınız ileriki süreçte tedavisi güç problem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bazen hastanın görebileceği ya da birilerinin uyarmasıyla fark ettiği dereceye gelen varis, erken teşhis edilen varise göre biraz daha zor ve uzun soluklu bir süreçtir.

Bu sürece girmeden erken varis teşhis ve tedavisine başlamak için, varis görülecek seviye gelmeden önce bize bazı sinyaller verir, bunlara dikkat edip, bu semptomları görüyorsak, acilen bir Kalp Damar Cerrahına gidip, Renkli Doppler Ultrasonagrafi ile ayakta muayene sürecine girmeliyiz.

Peki, bu erken uyarı sinyalleri neler?

*Ayak tabanlarınızda yanma oluyorsa,
*Sık sık soğuk duş uygulamak istiyorsanız,
*Baldırlarınızda tarif edemediğiniz bir ağrı, huzursuzluk varsa,
*Ayaklarınızı hep yüksekte tutma ihtiyacınız oluyorsa,
*Bacaklarınızda uyuşukluk varsa,

*Ayak bilek etrafında şişlik,

*Bacaklarda kılcal damar varlığı,

*Cilt değişiklikleri, kramplar oluşması

Özellikle havaların ısınması ile birlikte bu gibi şikayetleriniz arttıysa mutlaka Venöz Yetmezlik (Varis) açısından değerlendirilmeniz gerekmektedir.

Varis rahatsızlığı dolaşım bozukluğudur ve ciddi sağlık sorunlarınıda beraberinde getirir. Başlangıçta estetik rahatsızlık veren bir durum ilerleyen zamanlarda akciğere pıhtı atması gibi istenmeyen durumlara yol açabilir. Unutmayın, erken teşhis ve tedaviyle çok kolay ve kısa sürede geçebilecek bir rahatsızlık, zaman kaybettikçe zorlaşacak ve uzun sürelere yayılacaktır.