ND-YAG Lazer ile Varis Tedavisi

ND-YAG Lazer ile Varis Tedavisi ND – YAG LAZER : (Yttrium Aluminium Garnet Lazer-1064 nm) Nd yag lazer kanda deoksihemoglobin ve methemoglobin tarafından milen ve 4-6 mm’ye kadar ciltten derine inebilen 1064 nm dalga boyunda bir lazer ışığıdır. Bu nedenle damarların daha derinde yerleştiği bacak varisleri, şarap lekeleri, hemanjiomların tedavisinde ve özellikle esmer tenlerde epilasyon amaçlı kullanılmaktadır. Derinlere ulaşması ve doku hasarı yapabilmesi sebebi ile ehil olmayan bir elde iz bırakabilme ihtimali mevcuttur. Varis tedavisinde kullanılan lazer ışıkları içerisinde hemen hemen işlem esnasında ağrılı olan tek lazerdir. Bu ağrı genelde hastalar tarafından tolere edilebilen bir ağrıdır. Uygulama sırasında ağrı kesici kremler kullanılabilir. Doku hasarını önlemek için lezyona uygulanan tedavinin noktasal yaklaşım ile yapılması ve ince deri alanlarının tedavisinden kaçınılması önerilir. Nd-yag lazerin bir avantajı da melanin pigmenti tarafından daha az emilmesidir. Bu sebeple pigmentasyona bağlı cilt hasar riski daha azdır ve koyu tenlilerde güvenle kullanılabilmektedir.

ND-YAG Lazer ile Varis Tedavisi

Ama yine de koyu tenlilerde soğutma sistemleri ile cilt korunmalı ve işlem sonrasında cildi koruyucu kremler kullanılmalıdır. Uzun atış süresi sayesinde Nd:YAG lazer, damar duvarında yırtılmaya neden olmadan damarı yavaşça koagüle ederek pullanma ve leke gelişimini önler.

Lazerle Varis Tedavisi

Nd:YAG lazerle varis tedavisi kullanımı sonrası iki-beş hafta kadar sürebilen leke ile birlikte seyredebilen damar reaksiyonu görülebilir. Tedavi sonunda hemen damarın tamamen kaybolduğu gözlenir.

Kullanılacak lazerle varis tedavisi cihazının FDA onaylı , kaliteli bir cihaz olması ve ehil ellerde tecrübeli bir hekim tarafından uygulanması başarılı sonuç alınmasını sağlayan en önemli etkendir.

Uygulama Alanları:

• Küçük, orta büyüklükteki varisler