Varis Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Varis tedavi edilmezse ne olur? Varis tedavisi artık kolay yöntemlerle yapılan tedavileri kapsamaktadır. Varisler tedavi edilmez ise öncelikle korkmayın, endişe etmenize gerek yok; kimse varisten ölmez. Zaten o varisler yıllardır bacaklarınızda mevcut. Varisler yıllar içerisinde zamanla giderek artar ve görünür hale gelir. Bir hafta on gün içinde, birkaç ayda oluşan bir rahatsızlık değildir.Öncelikle en korkulan hadise varislerden akciğerlere pıhtı (emboli ) atar korkusudur. Pıhtı (emboli) ana damarların (Derin venler) bir hastalığıdır. Varislerden pıhtı atmaz.

Varis Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Varis tedavi edilmezse ne olur? En korkulan olaylardan bir diğeri de bacaklarda yara oluşmasıdır. Yara yapan varisler toplumun %2-3 ünde görülür. Bir varisin yara yapabilmesi için belli damarlarda sorun olması ve genetik yatkınlık gerekir. Her varis yara yapmaz bu konuda endişe etmeyin. Yara yapan varisleri olan hastalarda endişe etmemelidir, modern tedavi yöntemleri ile biraz uzun sürse de rahatlıkla tedavi edilebilirler.Varisler tedavi edilmediği taktirde kanama yapabilme ihtimali mevcut olup hayati kanamalar değildir. Varislerin deriyi incelttiği ufak travma ,kaşıma veya enfeksiyonlar sonrası oluşabilir. Basit bir bandaj ufak bir dikiş atılması ile durdurulabilir ki birçoğu kendiliğinden duracaktır. Yine varisler kozmetik açıdan kötü görüntüye sebep olup psikolojik ve sosyal açıdan sizi rahatsız edebilir. Toplum içerisinde eleştiriye maruz kalmak, kıyafet seçiminde varislerinizi kamufle etmeye çalışmakta oldukça rahatsız edici olabilir. Varis tedavisi yaptırmam derseniz varis daha da genişleyebilir.

Varis tedavisi yaptırmasam ne olur? Varis tedavi edilmezse ağrı ,kaşıntı, huzursuzluk.. vs gibi şikayetler artacaktır ve dayanılmaz olacaktır. Varisleriniz zaman içerisinde ilerleyerek yedek damar (By-Pass) damar sisteminizin bozulmasına neden olacaktır. Tedavi ne kadar gecikirse bu damarlardaki bozulma daha da artacağı için hangi yöntem uygulanırsa uygulansın bir süre sonra bu damarları kurtarmak mümkün olmayacaktır. Yedek damar (By-Pass) damar sisteminiz ileride olmanız gereken bir kalp, damar ameliyatı dibi damar gereksinimi olacak olan ameliyatlarda hayati önem arz eder. Bu damarların korunması her şeyden önemlidir çünkü varisleri öyle yada böyle ,önünde sonunda tedavi edersiniz fakat By-pass damarlarınız tamamen bozulduğunda kurtarabilme imkanı olmayacaktır.

Varislerinizin tedavi edilmemesi zaman içerisinde enfeksiyon oluşumunu da kolaylaştıracaktır. Bu enfeksiyonlar yedek damarlarınızda hasara neden olmakla birlikte selülit gibi enfeksiyonlara ve bunun ciddi komplikasyonlarına da sizi maruz bırakabilir. Tekrar eden bu enfeksiyonlar lenfatik drenajın bozulması ile birlikte bacaklarda geri dönüşü olmayan ödemlere ve yaşam kalitenizin düşmesine neden olur.

Varis tedavisi kanama ve enfeksiyonlar hariç acil değildir. Fakat önünde sonunda tedavi olmak zorunda kalacaksınız bunu unutmayın. Ne kadar erken tedavi olursanız hem yedek damarlarınız korunacak hem de tedaviniz kolaylaşacaktır.

Unutmayın varis tedavi edilmez ise mutlaka ilerleyecektir ve varisleri sizin evde tedavi etmeniz gibi

bir şey söz konusu değildir.