Variste Erken Teşhis ve Tedavi

Variste erken teşhis ve tedavi nasıl yapılır? Kalp, her atışta vücudun ihtiyaçlarını karşılamak için bir miktar kanı, atardamarlar ile dokulara gönderir. Bu temiz kan, gerekli oksijeni ve besleyici maddeleri hücrelere verir ve ortamda oluşan artık maddeleri toplar. Oluşan bu kanın artık rengi koyudur ve toplardamarlar aracılığı ile kalbe geri taşınır. İşte varis bacaktaki bu yüzeysel toplardamarların uzaması, düz veya kese şeklinde genişlemesi, incelmesi ve kıvrımlı bir hal almasıdır. Varisler kılcal damar şeklinde görülebildiği gibi ciltte kalın büyük damarlar şeklinde, bacaklarda ağırlık hissi ve hatta sadece bacaklarda şişmeler ile de kendini gösterebilir. Varis tedavisinde en sık, klasik cerrahi, endovenöz lazer ablasyon ve radyo frekans ablasyon yöntemleri kullanılmaktadır. Kullanılan bu yöntemlerin birbirine üstünlükleri ve eksik yanları mevcuttur. Fakat hepsinin ortak özelliği tıbbi ismi Vena Safena Magna olan halk arasında yedek damar olarak adlandırılan damarın alınması veya kapatılması amacıyla uygulanmasıdır. Varisin erken tanı ve tedavisi önem taşır! Erken teşhis edilen varisin tedavisi vardır. Varis teşhisi nasıl konulur?

Variste Erken Teşhis ve Tedavi

Variste erken tanı ve tedavi önemli yere sahiptir. Son birkaç yılda teşhis ve tedavi yöntemlerinin gelişmesi ile birlikte özellikle de Renkli Doppler Ultrasonografinin yaygın kullanılması sonucu external valf repair olarak isimlendirilen yeni bir yöntem de uygulanmaya başlanmıştır. Varis Tedavisi diğer yöntemlerden farklılığı ise yedek damar olarak adlandırılan vena safena magnanın alınması veya yakılması gerekmeden yerinde bırakılarak korunmasını sağlamasıdır. External valf repair dediğimiz halk arasındaki bilinen adıyla kelepçe yöntemi özellikle erken teşhis konulan hastalarda sonuçları yüz güldürücüdür. Bu yöntem sayesinde vücudun yedek damar sistemi korunmakta ve ileride, herhangi bir by-pass operasyonu olunması gerektiğinde veya damar ameliyatında kullanılmak üzere sağlıklı damarlar bırakılmış olmaktadır. Ülkemizde koroner kalp hastalığı sıklığı göz önünde bulundurulduğu zaman, bu yedek damar sisteminin korunmasının önemi daha iyi anlaşılmaktadır. Aynı zamanda bu yedek damar sisteminin yerinde bırakılması, bacakların normal fizyolojisinin de sağlıklı işlemesini sağlayacaktır.

Burada dikkat edilmesi gereken en önemli husus, varis hastalığının erken teşhis edilmesi ve zamanında gerekli müdahalenin yapılmasıdır. Bu girişim sadece, regional anestezi ile gerçekleştirilebilir. Birkaç saat içinde hasta yürüyerek taburcu olabilir.

Türkiye’ de sadece birkaç doktor tarafından yapılabilen bu tedavi, çok uzun yıllara dayanan bir tecrübesi ve nitelikli kadrosu ile Adana ve İstanbul’ da Kalp ve Damar Cerrahı Opr. Doktor Okan Dost tarafından da yapılmaktadır.