Yaz Aylarında Varis Tedavisi Yapılır Mı?

Yaz aylarında varis tedavisi yapılır mı? Yaz aylarında ya da öncesindeki bahar aylarında en çok karşılaştığımız soru hiç şüphesiz ”Hocam, yaz aylarında Varis Tedavisi olabiliyor muyuz?” sorusu. Yaz aylarında varisten korunmanın yolları nelerdir? Varisli damarların lazer tedavisi için yaz mevsimi gerçekten uygun mu? Yazın varis tedavisi için en uygun yöntemi kullanarak varis tedavisi mümkündür.

Yaz Aylarında Varis Tedavisi Yapılır Mı?

Varisten kaynaklanan, yangı, kaşıntı, ağrı ve huzursuzluk hissi, yaz aylarında güneş ışınlarının daha dik gelmesiyle ve sıcak sebebiyle artar. Ayrıca, sıcaklardan dolayı pantolon yerine etek tercih edilmek istenmesi sonucu, bacaklardaki görüntülerden dolayı, kozmetik olarak da rahatsızlığın üst seviyeye çıkması yaz aylarında tedavi arayışını arttırır.
    Varislerin tedavisi yaz mevsimi de dahil her mevsim yapılabilir. Biz hekimler, zorunlu durumlar haricinde, cerrahi yöntemler dışındaki metodları yazın yapmayı çok tercih etmiyoruz. Fakat, burada kritik bir nokta var; lazer tedavisi, köpük tedavisi, skleroterapi gibi kozmetik tedavilerden sonra güneş ışınlarının etkisinden dolayı leke oluşmaması için, cildi güneşten ciddi korumak gerekir. Eğer buna dikkat edilirse, yazın da Varis Tedavisi tabi ki mümkün.
    Yazın yapılacak tedaviden sonra, cildi sıcaktan ve dik güneş ışınlarından korumanın zorluğu, tedavi sürecinde kullanılacak varis çoraplarının kullanılmasının zorluğu ve başka birçok sebepten ötürü hastalarımıza diyoruz ki,
    “Yaz aylarında Varis Tedavisi mümkün. Fakat, az önce bahsettiğimiz olumsuzlukları ve zorlukları yaşamamak için, tedbirimizi erkenden alalım, tedavinin daha kolay ve konforlu olduğu sonbahar ve kış aylarını tercih edelim”
    Tedavi için gecikmeyelim, daha hızlı ve konforlu bir süreç geçirelim.

Yaz Sıcakları Varisli Damarları Nasıl Etkiler?

Varisli damarlar venöz yetmezliğin bir sonucudur. Venöz yetmezlik, bacak damarlarında aşırı zorlanma ile sonuçlanan venlerin genişlemesine ve bükülmesine neden olan hasarlı damar kapaklarından kaynaklanır. Damarlarda aşırı kan birikmesi, şişmeye neden olur. Şişlik rahatsız edici ve bazen dayanılmaz semptomlar yaratır. Bu durum yaz aylarında kan basıncının artmasından kaynaklı olarak daha belirgin olabilmektedir. Yaz sıcağı zaten şişmiş olan varisli damarlarınızın daha da genişlemesine ve ilave kanla dolmasına neden olarak semptomları kötüleştirir. Bu aynı zamanda damarların cildinizin yüzeyinde daha belirgin hale gelmesine neden olur, böylece çıplak gözle daha görünür olurlar.

Yaz Aylarında Varisten Korunmanın Yolları Nelerdir?

Varisli olan bölgenin haraketli kalmasını ve soğuk duş alarak varisli bölgenin genişlemesini önleyebilirsiniz. Egzersiz yapmak kan damarlarını çalıştıracağı için varislerin daha da büyümesine engel olacaktır. Varis çorabı ile aldığınız önlemi daha güçlendirebilirsiniz.